Jak promować się w social mediach za pomocą content marketingu

2021-11-23

Jak promować się w social mediach za pomocą content marketingu

Content marketing to strategia promowania marki wśród grupy odbiorców zainteresowanych daną tematyką, która jest ważna w procesie budowania świadomości oraz pozytywnego wizerunku firmy, szczególnie w social mediach. Współcześnie marketing w social mediach zyskuje na ogromnym znaczeniu, oferując dużo możliwości dla działań promocyjnych. To miejsce dystrybucji treści ma wiele plusów i przebywa na nim nieograniczona wręcz liczba osób zainteresowanych daną tematyką. Warto zatem wykorzystać tę zależność i publikować treści w intensywny i przemyślany sposób. Jak i gdzie zatem promować się w social mediach oraz o czym warto pamiętać, kierując treści do użytkowników internetu? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu.

Content marketing w social mediach

Podstawą promowania się w social mediach poprzez content marketing jest stworzenie ciekawego i zarazem jakościowego profilu, by skutecznie zainteresować naszą grupę docelową i nakłonić ich do zostania na naszych mediach społecznościowych na dłużej. Prezentowane treści muszą być nienaganne oraz wyróżniać się spośród innych, o podobnej tematyce. Konieczne jest uzupełnienie konta firmy niezbędnymi danymi, które ułatwią dotarcie do potencjalnych klientów oraz pozwolą im na szybką identyfikację wizualną marki. Ważnym aspektem skutecznego prowadzenia mediów społecznościowych jest też terminowość oraz regularna publikacja postów. Warto nie tylko publikować pasywne treści informacyjne, ale także angażować odbiorców np. za pomocą konkursów, ankiet czy organizować wspólne inicjatywy. Profil taki należy również reklamować na danym kanale społecznościowym oraz poza nim w sieci i sprowadzać na niego ruch zewnętrzny. Dopiero na tak przygotowanym profilu możemy publikować regularnie content. Wiele użytkowników widząc, iż na social mediach danej marki regularnie udostępniane są ciekawe materiały, będzie je regularnie obserwować i chętnie powracać po więcej informacji czy rozrywkę.

Bardzo istotnym elementem jest dobranie odpowiedniej formy treści w social mediach i języka dla danej grupy docelowej. Dobry content marketing prowadzony na kanałach społecznościowych jest odpowiednio przemyślany oraz dobrany do określonej grupy docelowej, w taki sposób, by jak najlepiej realizować potrzeby klientów marki. Dodawane treści lub wpisy w social mediach powinny być dobrze obrandowane, zawierać nazwę marki, link do profilu czy strony www oraz zawierać wszelkie odnośniki do innych portali społecznościowych. Wiele użytkowników po przeczytaniu ciekawego materiału z chęcią sprawdzi poszczególne profile, a część z nich pozostanie na social media jako fani.

Podpowiedź: Aby przyciągnąć użytkowników internetu do profili społecznościowych marki, warto publikować unikalne materiały dla danego kanału social media - ekskluzywne, unikatowe treści poszczególnych mediów społecznościowych, dostępne jedynie w tym miejscu, a nie na wszystkich kanałach marki pomogą w budowaniu wizerunku marki, ale także posłużą jako narzędzie do dywersyfikacji treści - jeżeli dany content nie sprawdzi się w określonych mediach społecznościowych, to może przyjmie się gdzie indziej. Można również prezentować promocje, bonusy czy kody zniżkowe dostępne wyłącznie dla fanów danego profilu marki, sprawi to, że regularni odbiorcy treści będą korzystali na naszych postach najbardziej, co tylko zachęci ich do częstszych wizyt na naszej stronie.

Gdzie dodawać content w mediach społecznościowych?

Jeśli już posiadamy konto marki na wszystkich lub tych najpopularniejszych mediach społecznościowych, warto zastanowić się gdzie dodawać na nich treści. Z pewnością jest to profil marki, gdzie bez większych ograniczeń można dodawać treści w takiej formie i z taką częstotliwością, jaką uważamy za stosowne. Korzystnym miejscem jest np. Facebook, gdzie znajdują się liczne grupy tematyczne. Jest to miejsce szczególnie ważne, gdyż przebywa tam wiele zaangażowanych osób zainteresowanych daną dziedziną. Po dołączeniu do takich grup zgodnie z regulaminem możemy publikować na nich ciekawe teksty, które dodawane regularnie będą pozytywnie odbierane przez członków grup. Linki do naszych treści możemy dodawać również w komentarzach, w dyskusjach czy we wszystkich miejscach na danym portalu gdzie jest to możliwe. Będzie to np. podpis, sygnatura, księga gości itd. 

Podsumowując, content marketing w social mediach można dodawać na:

  • profilu marki

  • grupach tematycznych

  • banerach reklamowych

  • profilach influencerów

Płatne sposoby promocji w social media

Promując się poprzez dodanie contentu w mediach społecznościowych warto pamięć również o płatnych możliwościach. Wbrew pozorom mogą być to dobre rozwiązania napędzające popularność materiału szczególnie na początku promocji. Choć nie będzie to ekonomiczne rozwiązanie na dłuższą metę, warto w ten sposób wypromować materiał. Najpopularniejszym sposobem jest wykupienie materiału sponsorowanego lub współpraca z influencerem, są to osoby, które posiadają duże grono fanów i w zamian za barter bądź opłatę są skore reklamować nasz materiał np. publikując go na swoim profilu. Ceny publikacji zaczynają się już od kilkunastu złotych. Influencerów szukać możemy bezpośrednio na danym kanale społecznościowym lub na specjalnych serwisach dla reklamodawców i influencerów.

Promować się w social mediach możemy także poprzez reklamy. Każdy portal społecznościowy posiada możliwość emitowanie reklam. Promowanie się na Facebooku, Instagramie czy Twitterze jest proste, wystarczy stworzyć „zajawkę” danego materiału, określić parametry kampanii reklamowej i ustawić odpowiednie targetowanie na parametry osób, do których chcemy dotrzeć.

 

Hosting z serwerem Litespeed

Szukasz szybkiego hostingu? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

 

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus