Content marketing - jakie są pisane formy treści
Dzisiaj chcielibyśmy przybliżyć tematykę form tworzenia treści pisanych, bo to właśnie one są najbardziej znane wśród grupy odbiorców. To właśnie artykuły czy wpisy blogowe stanowią zdecydowaną większość działań skupionych na marketingu treści, przez co stały się podstawą wszystkich działań związanych z takim sposobem promowania się. Ze względu na ich popularność warto zapoznać się z nimi dokładnie, żeby w przyszłości móc świadomie zadecydować, do jakiej grupy docelowej będą kierowane i wybrać te najbardziej pasujące oraz spójne ze strategią przedsiębiorstwa firmy. Poniżej prezentujemy wszystkie kategorie pisanych treści content marketing, zaczynając od tych najprostszych, najbardziej popularnych, aż po zaawansowane, które mogą służyć przy skomplikowanych kampaniach promocyjnych.
Podstawowe treści pisane
Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzystać, już pisaliśmy na blogu, nasze artykuły znajdziecie tutaj i tutaj.
Podstawowymi formami content marketingu są proste formy pisane. Zaliczyć do nich można wpisy blogowe, teksty tematyczne, artykuły specjalistyczne czy każde inne teksty merytoryczne o prostej formie. Tego typu materiały są najprostsze w stworzeniu, dlatego z powodzeniem może je stosować nawet najmniejsza marka, która nie posiada wieloletniego doświadczenia, co może być bardzo przydatne dla niewielkich przedsiębiorstw w sektorze e-commerce.
Warto pamiętać, że istnieje opcja zamówienia wybranego tekstu u profesjonalisty. Dzięki kompleksowości tego rodzaju wpisów możemy zawrzeć w nim dowolny przekaz, dodać słowa kluczowe mające przyciągnąć potencjalnych klientów do marki oraz umieścić go w wielu miejscach w sieci - prosto na stronie internetowej firmy, forach internetowych, mediach społecznościowych czy na innych kanałach komunikacji. Podstawowe treści pisane mogą być zarówno krótkie jak i rozbudowane w zależności od możliwości oraz potrzeb. Powszechnie uważa się je za najlepszy wybór gdy firma dopiero rozpoczyna wdrażanie content marketingu, aby przekonać się, czy ten rodzaj promocji będzie sprawdzał się w obranej już strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
Do nieco mniej okazałych treści pisanych — ale w dalszym ciągu wartościowych, zaliczyć można również różnego rodzaju krótkie wpisy w social media, tweety czy posty. Odpowiednio otagowane i zoptymalizowane mają szansę docierać do bardzo dużego grona odbiorców. Strategia marketingowa, oparta o treści daje wiele korzyści, nie tylko pozwala na pozyskanie nowych odbiorców, ale także długofalowe budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Treści takie powinny być:
- pisane poprawnym, prostym językiem, zrozumiałym dla odbiorcy
- odpowiednio sformatowane, czytelne i miłe dla oka
- merytoryczne i wartościowe dla czytelnika
- na tematy uniwersalne oraz ponadczasowe
Marketing treści merytorycznie
Drugim rodzajem treści pisanych, z których możemy skorzystać przy content marketingu są treści merytoryczne. Takie formy będą głównie stawiały na przekazywanie danych i jakościowych informacji. Zaliczyć do nich możemy wszelkiego rodzaju statystyki, raporty, wywiady czy opisy produktów. Najbardziej angażujące w tworzeniu są niewątpliwie statystyki oraz raporty, gdyż wymagają jednocześnie dogłębnej znajomości tematu jak i prostoty w przekazie, by odbiorca bez problemu zrozumiał i odnalazł się w prezentowanych materiałach. Pomimo dodatkowej pracy poświęconej na opracowanie takiej formy przekazu jest ona bardzo opłacalna - pomaga wyróżnić markę na rynku i przyciągnąć uwagę klientów, dlatego warto sprawdzić przygotowane treści, zanim content zostanie opublikowany. Dzięki treściom merytorycznym inne marki lub użytkownicy z danej branży mogą powoływać się na nas, a same statystyki opatrzone logiem marki mogą żyć jeszcze przez długi czas w internecie. Dobry content marketing powinien łączyć realizowanie celów strategicznych przedsiębiorstwa z tworzeniem wartościowych treści, przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorców.
Ciekawostka: Google posiada algorytmy potrafiące wyłapywać informacje w postaci danych ze strony internetowej oraz wyświetlać je w ramkach odpowiedzi na pozycji 0 w wyszukiwarce. Znaleźć je możemy nad wynikami organicznymi, a pod reklamami. Treści tworzone w oparciu o unikalny content, jakość oraz ilość słów kluczowych dla SEO, będą lepiej widoczne dla potencjalnych klientów. Google premiuje też strony z konkretnymi danymi przy wyszukiwaniu głosowym, chcąc dostarczać dokładnych informacji swoim użytkownikom. Warto zatem skupić się na tworzeniu wartościowych treści, bo zwiększą one nasze pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Złożone formy pisane w content marketingu
Content marketing umożliwia również tworzenie bardziej zaawansowanych form pisanych. Z pewnością będą to tutoriale, instrukcje obsługi czy case study. Tutorial to ogólny poradnik, opisujący konkretne zagadnienie, którego celem jest dostarczenie praktycznej wiedzy odbiorcom, którzy następnie za pomocą zdobytych informacji będą w stanie samodzielnie wykonać daną czynność. Tutorial może dotyczyć każdej tematyki, branży oraz zagadnienia. Instrukcja z kolei jest bardziej szczegółowa i zawiera konkretne wskazówki dla danego zagadnienia oraz często dotyczy dokładnie jednego, konkretnego modelu czy sprawy. Najbardziej zaawansowaną formą poradnika jest case study, inaczej nazywane studium przypadku. Skupia się na wyjaśnieniu konkretnego zagadnienia i tym jakie czynności należy wykonać, opisując je od A do Z na podstawie wybranego przykładu. Dokładne ujęcie wszystkich kroków, danych czy innych aspektów sprawia, że osoba czytająca case study wie jak wykonać opisane czynności oraz ma praktyczny pogląd na dany proces. Studium przypadku jest bardzo użyteczne w sytuacji dotyczącej specjalistycznych i wymagających branż czy zagadnień. Tworzenie tak szczegółowych opracowań dotyczących np. procesów produkcyjnych, użytkowania czy wykorzystywania produktów jest dobrą inwestycją, która niewątpliwie zaprocentuje w przyszłości. Z pewnością jakościowe materiały wyróżnią się w sieci na tle innych, będą promowane poprzez algorytm wyszukiwań Google, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie ruchu jak i będzie chętnie wykorzystywane przez użytkowników internetu.
Podsumowanie
Jak widzicie form contentu pisanego jest kilka i zdecydowanie warto je znać w przypadku tworzenia własnych artykułów na firmowego bloga, social media marki, czy inne kanały komunikacji. Warto jednak pamiętać o ogólnych zasadach content marketingu, które szybko przypomnimy - działania przedsiębiorstwa będą efektywne tylko w przypadku merytorycznych, wartościowych treści, przydatnych dla odbiorców. Realizacja strategii przedsiębiorstwa powinna odbywać się poprzez skuteczne dotarcie do docelowej grupy odbiorczej i spełnienie ich potrzeb w postaci dodatkowych materiałów. Jeżeli publikowany content będzie jakościowy sam w sobie, na pewno przyciągnie uwagę wielu osób, zapewniając w ten sposób wzrost kluczowych dla przedsiębiorstwa wskaźników
Dobrze trafiłeś.
Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.
Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.
Sprawdź nas