Słowa kluczowe dla witryny
Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, który w krytyczny sposób decyduje o pozycji i widoczności naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google. Wiele osób jednak nie do końca zdaję sobie sprawę, dlaczego są one tak ważne i należy skupiać się na nich najbardziej podczas pozycjonowania strony internetowej. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o frazach, pod które będziemy pozycjonować naszą stronę internetową oraz podpowiadamy, skąd możemy je pozyskiwać i w jakim miejscu zamieszczać je na naszej stronie internetowej.
Czym są słowa kluczowe
Słowa kluczowe to inaczej hasła czy wyrażenia pod którymi chcemy, aby widniała nasza strona internetowa w wyszukiwarce Google. Są to zatem słowa, które określamy świadomie i wybieramy pod kątem tematyki w naszej witryny, aby jak najlepiej ją obrazowały. Słowa kluczowe zamieszcza się na stronie internetowej, aby wyszukiwarka Google wiedziała, o czym jest nasza strona internetowa i w jakich sytuacjach ma być wyświetlana w wyszukiwarce. Na frazę kładzie się największy nacisk na stronie internetowej i zamieszcza w taki sposób, aby jasno dawały dać do zrozumienia wyszukiwarce Google, o jakiej tematyce jest nasza witryna. Słowa kluczowe służą również do świadomego i samodzielnego decydowania, pod jakimi hasłami będzie dostępna nasza strona internetowa w wyszukiwarce Google, aby nie pozostawiać tej kwestii robotom. Przy ich pomocy możemy zatem docierać do odpowiednich odbiorców, a także pozyskiwać konkretny ruch organiczny, czy wpływać na to, na jakie hasła nasza witryna będzie pojawiała się w wyszukiwarce Google.
Ogólnie istnieje kilka typów słów kluczowych. Są to np. frazy główne i poboczne, lokalne słowa kluczowe, frazy brandowe czy długie ogony. Frazy główne to słowa kluczowe, które będą pojawiały się na naszej stronie internetowej najczęściej i na które kładziony jest największy nacisk. Najczęściej są to najpopularniejsze hasła tematyczne dla danej kategorii lub po prostu słowa, pod którymi chcemy pozycjonować głównie naszą stronę internetową. Frazy poboczne to dużo większa ilość fraz o nieco mniejszym priorytecie, która ma stanowić tło dla fraz głównych i uzupełniać szeroką pulę słów na jakie będzie pojawiała się nasza witryna internetowa w sieci. Frazy lokalne z kolei do tematyczne słowa kluczowe rozszerzone o nazwę miejscowości lub same nazwy miejscowości. Są one wykorzystywane przy pozycjonowaniu lokalnym strony internetowej i sprawiają, iż dana strona internetowa pojawia się pod konkretnym słowami kluczowymi w wyszukiwarce Google, ale jeśli wyszukiwanie dotyczy konkretnej lokalizacji. Frazy brandowe służą zaś do nieco innego celu. Ich zadaniem jest pomoc w uzyskiwaniu ruchu i użytkowników którzy wyszukują konkretnych marek w internecie. Frazy brandowe, mogą być nazwami najpopularniejszych na rynku marek z poszczególnych kategorii lub nazwą naszej marki. Ostatnim popularnym typem słów kluczowych są długie ogony. Te słowa kluczowe są złożone z kilku, lub nawet kilkunastu wyrazów tworzących najczęściej naturalne zapytanie czy sformułowanie. Używa się ich w celu naturalizacji pozycjonowania, a także aby pozyskiwać ruch z wyszukiwania głosowego, które wykorzystuje właśnie takie naturalne zapytania.
Dlaczego są takie ważne?
Słowa kluczowe są niezwykle ważne dla każdej witryny z kilku powodów. Przede wszystkim jest to najważniejszy czynnik rankingowy, który decyduje w ogóle czy i w jakich momentach nasza strona będzie pojawiała się w wyszukiwarce Google. Przy ich pomocy możemy zatem zadecydować świadomie jakich użytkowników będziemy pozyskiwali na naszą witrynę.
Słowa kluczowe są również jedynym sposobem w jaki wyszukiwarka Google może dowiedzieć się o czym tak właściwie jest nasza strona internetowa. Oprócz słów kluczowych nie istnieje żaden inny sposób na przekazywanie takiej wiedzy w wyszukiwarce Google, a więc to właśnie od poprawnego użytkowania słów kluczowych na naszej stronie internetowej będzie zależało, czy wyszukiwarka Google pozna kontekst witryny i będzie prawidłowo wyświetlała ją w internecie.
Skąd pozyskiwać propozycje słów kluczowych
Propozycje słów kluczowych, z których będziemy wybierali najlepiej pasujące frazy do naszej witryny internetowej możemy pozyskiwać z kilku miejsc w internecie. Przede wszystkim jest to Planer Słów Kluczowych Google, czyli narzędzie wykorzystywane przy konfigurowaniu kampanii reklamowych. Służy ono jednak w dużo większym zakresie i pomaga określać słowa kluczowe dla słowa przewodniego czy danej kategorii tematycznej. Na podobnej zasadzie działają zewnętrzne keyword generatory, czyli serwisy oferujące dostęp do szerokich pul słów kluczowych. Działanie obu tych narzędzi jest bardzo proste i polega jedynie na wpisaniu odpowiedniego hasła tematycznego w zamian otrzymując listę słów kluczowych, z których możemy korzystać. Słowa kluczowe możemy uzyskiwać również z samej wyszukiwarki Google, rozpoczynając wpisywanie hasła tematycznego lub wyszukując je. W ten sposób otrzymamy podpowiedzi podobnych frazy i sugerowane podobne popularnych wyszukiwań.
Słowa kluczowe do naszej witryny możemy pozyskiwać również nieco podglądając konkurencyjne serwisy internetowe. Możemy przeglądać je samodzielnie i określać najczęściej pojawiające się zwroty lub zlecić audyt stron z którymi bezpośrednio będziemy rywalizowali w danej kategorii tematycznej. W ten sposób również pozyskamy ciekawe i wartościowe słowa kluczowe, pod którymi, warto być dostępnym w internecie.
Gdzie zamieszczać frazy na naszej witrynie?
Gdy określiliśmy już frazy z szerokiej puli słów kluczowych, z których chcemy korzystać, warto również poznać miejsca, w których możemy dodawać je na naszej stronie internetowej. Przede wszystkim możemy robić to w tekstach SEO, czyli treściach specjalnie zoptymalizowanych i stworzonych pod kątem pozycjonowania. Słowa kluczowe możemy również przemycać w contencie tematycznym takim jak posty czy artykuły tematyczne. Możemy dodawać je także w różnych miejscach na samej stronie internetowej. Możemy robić to w adresach URL oraz tytułach i opisach podstron, które będą widoczne w wyszukiwarce Google, a także w stopkach podstron czy w menu. Wiedząc o tych wszystkich możliwościach, warto wykorzystywać je wszystkie, aby wyszukiwarka Google interpretowała iż są one dostępne w różnych miejscach na naszej stronie internetowej i rzeczywiście są najczęściej używanymi naturalnie zwrotami na danej witrynie.
Szukasz szybkiego hostingu? Dobrze trafiłeś.
Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.
Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.
Sprawdź nas