SEO dla Google
Content, który ma przyciągać potencjalnych odbiorców do marki, niewątpliwie powinien być również dostosowany do Google. Dlaczego należy zwracać uwagę na widoczność firmy w sieci? Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu materiałów wyszukiwarka będzie promowała nasze wpisy, uważając je za przydatne i przystępne dla użytkowników. Pisząc testy, krótkie treści czy inne formy trzeba zwracać uwagę na ich optymalizowanie pod kątem SEO, aby były promowane przez algorytmy Google na wysokich pozycjach wyszukań. Jak zatem pisać i na co zwrócić uwagę podczas tworzenia? Szczegóły poniżej.
Unikalność
Pierwszym i podstawowym wymogiem treści dodawanych w internecie, jest ich unikalność. Jest to niezwykle ważne z dwóch powodów. Pierwszym jest aspekt łamania praw autorskich. Kopiując treści lub ich znaczne fragmenty można narazić się na odpowiedzialność karną oraz nieprzyjemności ze strony prawowitego właściciela tekstu. Publikacja treści bez praw autorskich do nich może również oznaczać karę ze strony Google, który po wykryciu nadużyć, blokuje taką witrynę. Warto zaznaczyć, iż może się to stać nawet w przypadku contentu, który nie jest chroniony prawami autorskimi, ale został całkowicie skopiowany z innego źródła, Google oznacza takie witryny duplikacją treści i nakłada na nie filtry, które niezwykle trudno jest usunąć.
Porada: Jeśli kupujemy treści pisane, należy przed publikacją sprawdzić je za pomocą programu antyplagiatowego. Nigdy nie wiadomo i nie ma stuprocentowej pewności czy dany artykuł nie został już przez kogoś użyty i czy nie zawiera skopiowanych fragmentów, które mogą zaszkodzić witrynie marki. W sieci istnieje wiele serwisów, gdzie można wkleić tekst i sprawdzić, czy oraz w jakim stopniu jest on unikalny.
Elementy techniczne SEO
Sam content, oprócz dbałości o aspekty prawne, trzeba sprawdzić i zoptymalizować pod kątem SEO. Materiał z pewnością powinien zawierać frazy i słowa kluczowe dla danej tematyki w odpowiednim natężeniu. Ważną częścią optymalizacji jest formatowanie, czyli podzielenie tekstu na sekcje, śródtytuły, dodanie list punktowych w odpowiednich miejscach, czy pogrubień lub wyróżnień dla wyrażeń o zwiększonym znaczeniu. Warto zadbać też o odpowiednie oznaczenie hierarchii nagłówków H1, H2, H3 itd., zawierających odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu tekst staje się czytelniejszy i lepiej oceniany przez Google. Jeżeli mamy taką możliwość, to powinniśmy dodać w nim także linkowanie wewnętrzne oraz wychodzące, zwiększając tym samym wartość tekstu, dla algorytmu pozycjonującego. Elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest także analiza długości tekstów. Warto wykonać ją samodzielnie lub poprzez specjalne narzędzia SEO, aby publikować treści dłuższe od treści konkurentów i średniej długości w konkretnej kategorii tematycznej.
Content w postaci grafik czy nagrań wideo także powinien zostać dopasowany pod SEO w wyszukiwarce Google. Zdjęcia należy kompresować przy pomocy specjalnych optymalizatorów, aby miały jak największą rozdzielczość i jak najmniejszą wagę. Multimedia nie mogą spowalniać strony www, na której zostaną umieszczone, a jeśli zdecydujemy się opublikować je w social mediach, należy sprawdzić ich jakość, gdyż każda z platform ma własne wymagania co do specyfikacji przesyłanych plików. Polecamy zwrócić szczególną uwagę na wielkość oraz rozszerzenie, w jakim zostały zapisane materiały. Elementy dodawane na stronie www powinny posiadać także teksty alternatywne, zawierające słowa kluczowe oraz być w bezpośrednim sąsiedztwie tekstu tematycznego.
Optymalizując różnego rodzaju treści warto pomyśleć też o:
- dodawaniu unikalnych autorskich zdjęć
- zamawianiu optymalizacji u specjalistów SEO
- indywidualnej analizie sytuacji i konkurencji
Kontrola optymalizacji SEO
Jeśli nasz tekst został już stworzony według ogólnych zasad i wskaźników SEO, należy go ponownie sprawdzić w dedykowanym programie optymalizacyjnym. Dobrym i łatwym w obsłudze narzędziem jest Yoast - popularna wtyczka do Wordpressa i serwis internetowy, umożliwiający wklejenie tekstu i sprawdzenie go pod kątem SEO. Po analizie gotowego materiału otrzymamy informacje zwrotne dotyczące poszczególnych elementów copy. Yoast sprawdza m.in. długość tekstu, liczbę akapitów, częstotliwość fraz, linkowanie, długość oraz ilość zdań w akapicie. Dzięki wszystkim analizowanym elementom dowiemy się, czy nasz tekst jest poprawny pod kątem SEO, a w razie ewentualnych błędów możemy z łatwością wprowadzić zmiany i nanieść poprawki. Narzędzia zewnętrzne do analizy treści to spore ułatwienie, szczególnie dla osób, które rozpoczynają pisanie treści i ich poprawną optymalizację.
Wszyscy nas Klienci mają możliwość instalacji darmowych certyfikatów.
Zapytaj nas jak możesz to zrobić.
Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.
Zapytaj o więcej