Pasywne promowanie się w internecie

2022-03-10

Pasywne promowanie własnej marki w internecie nie jest najpopularniejszą i najczęściej stosowaną strategią reklamową w sieci. Ma ona jednak wiele zalet i wybierając właśnie taki styl promowania się, możemy często zyskać więcej aniżeli przy innych sposobach reklamy.

W tym tekście dokładnie przedstawiamy zagadnienie pasywnego promowania się w internecie, przedstawiamy jego plusy, a także podpowiadamy jak promować się w ten sposób.

 

Czym jest pasywne promowanie się w internecie

 

Pasywne promowanie się w internecie to ogólne pojęcie stylu reklamowanie się w sieci. Dotyczy ono dwóch kwestii. Jedną z nich jest pasywność w sensie reklamy nieatakującej odbiorców a dającej się nam odnaleźć potencjalnym klientom. Ten rodzaj pasywnej reklamy jest połączony z inbound marketingiem, czyli reklamą przychodzącą. Tak jak wszystko co pasywne, również ten sposób reklamy nie atakuje klientów, a bazuje na zwiększaniu widoczności marki w sieci. Korzystając z zatem z pasywnej reklamy w sieci, będziemy dawali potencjalnym klientom jak najwięcej okazji do zapoznania się z naszą marką i skorzystania z naszych usług poprzez zwiększenie widoczności czy zasięgu marki, a także kreowanie pozytywnego wizerunku. Będziemy rezygnowali zaś z agresywnej reklamy wychodzącej w kierunku klientów takiej jak:

 

  •          kampanie reklamowe
  •          wyskakujące banery graficzne
  •          e-mail marketing
  •          influencer marketing

 

Pasywne reklamowanie się w sieci to również pasywne czerpanie korzyści z raz wykonanej już pracy. Jest to drugi kontekst pasywności reklamy internetowej, który jest głównie odpowiedzialny za wiele korzyści tego sposobu promowania się. Wykorzystując pasywne promowanie się w internecie stawiamy na takie sposoby reklamy, które raz wykonane nie będą przeważnie wymagały już od nas żadnego nakładu pracy i w przyszłości będą generowały regularnie konkretny zysk oraz profit.

 

Pasywne promowanie się w internecie jest zatem wykorzystaniem wszystkich kontekstów pasywności i promowanie się w taki sposób aby klienci mogli nas łatwo odnajdywać, a sama reklama przynosiła wiele profitów bez konieczności wykonywania ciągłej pracy. Pasywne reklamowanie się w internecie opiera się zatem o przemyślane wykonywanie czynności o charakterze pasywnym w każdym tego słowa znaczeniu.

 

Sposoby pasywnego promowania się w internecie

 

Pozycjonowanie strony internetowej to pierwszy sposób z którego możemy skorzystać, aby reklamować się w internecie. Umieszczenie naszej witryny na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google sprawi iż będzie ona niezwykle widoczna oraz popularna. Tylko od nas zależy jak intensywnie będziemy pozycjonować naszą witrynę, a także ile środków przeznaczymy na ten cel. Niezależnie od tego promowanie się poprzez wynik wyszukiwania w wyszukiwarce Google, która jest centrum internetowej, będzie pozwalało uzyskiwać nam ruch organiczny i klientów. Samo pozycjonowanie strony internetowej możemy zlecić profesjonalistom lub jeśli posiadamy pełną wiedzę wykonywać samodzielnie. Pozycjonowanie strony internetowej daje również możliwość komfortowego, a także efektywnego zaprezentowania oferty naszej marki. Nie wymaga też wychodzenia do klientów i atakowania ich przekazem reklamowym. Możemy również łatwo skalować nasze działania, a także zwiększać intensywność pracy i nakład środków na ten proces. W zamian za to będziemy mogli liczyć na adekwatnie większe rezultaty.

 

Ważnym zagadnieniem o którym należy również wspomnieć jest pasywność w kontekście samoistnego pozyskiwania klientów. Widać to dobrze szczególnie przy pozycjonowaniu lokalnym, gdzie w konkretnej kategorii tematycznej nie istnieje zbyt duża lokalna konkurencja. W takiej sytuacji nawet po stworzeniu i optymalizacji strony oraz w pozycjonowaniu jej na wysoką pozycję, witryna pozostawiona bez jakichkolwiek działań pozycjonujących będzie jeszcze przez długi czas przynosiła pewne rezultaty. Choć nie będą one przeważnie tak dobre jak przy intensywnie pozycjonowanej stronie, nawet nieaktywną witrynę w sieci lokalnie będzie wyszukiwało wiele osób. Przy pozycjonowaniu standardowym — globalnym będzie to nieco trudniejsze, ale również inwestowanie w witrynę i wykonywanie pewnych prac przy niej będzie owocowało pozyskiwaniem klientów w przyszłości bez aż tak dużego nakładu pracy, jaki wykonujemy na początku pozycjonowania.

 

Inbound marketing czyli zwiększenie widoczności marki w sieci poprzez umieszczenie w niej danych firmy to drugi sposób marketingu pasywnego. Inbound marketing w skrócie polega na daniu odnajdywania się klientom w sieci poprzez zwiększenie rozpoznawalności marki i obecności w sieci. Działania tego typu możemy wykonywać samodzielnie, gdyż są one bardzo proste. Przede wszystkim będą one polegały na dodaniu informacji o firmie w katalogach firm czy stworzeniu wizytówki na Google Maps. Działając w ten sposób, możemy również dodawać informacje o naszej firmie na forach internetowych czy w tych wszystkich miejscach w sieci, gdzie istnieje możliwość pozostawienia danych teleadresowych.

 

Social media to kolejne miejsce, w którym możemy wdrażać pasywny marketing internetowy. Do dyspozycji mamy wiele popularnych portali społecznościowych, a także metod zwiększenia widoczności marki w sieci. Przede wszystkim możemy założyć konta marki na najpopularniejszych portalach. Mogą one pełnić jedynie rolę profili wizytówkowych, które nie będą aktywnie prowadzone, ale, które będą zawierały dane i będą dały się odnajdywać, np. lokalnym klientom szukającym lokalnych firm. Możemy również pozostawiać posty na grupach tematycznych i być odnajdywani właśnie w taki sposób. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie Facebook Marketplace i publikowanie ofert sprzedaży, a także dodawanie odpowiednio otagowanych materiałów na różnych portalach społecznościowych.

 

Bardzo ciekawym sposobem na wdrażanie marketingu pasywnego w internecie jest wykorzystywanie do tego portali ogłoszeniowych. W sieci istnieje przynajmniej kilkadziesiąt dużych i popularnych portali na których możemy umieszczać ogłoszenia dotyczące wykonywania usług, a także sprzedaży produktów. Jako marka z celem stricte sprzedażowym możemy publikować na takich portalach ogłoszenia o świadczonych przez nas usługach czy sprzedawanych produktach. Ogłoszeń tych nie będziemy usuwali, a jedynie czasowo będziemy je odświeżali lub pozostawiali bez jakiejkolwiek ingerencji. Dodanie dużej ilości ogłoszeń w miejscach tego typu spowoduje, że będziemy mogli liczyć na spore zainteresowanie naszą marką, a klienci będą kontaktowali się z nami samodzielnie.

 

Bardzo ciekawym sposobem, który możemy wykorzystywać chcąc promować się pasywnie w internecie jest content marketing. Jest to marketing treści, czyli promowanie się w internecie poprzez umieszczanie wartościowych treści w sieci opatrzonych naszym logiem jako marki sponsora. W myśl tej strategii możemy tworzyć i zamieszczać w internecie:

 

  •          treści pisane np. ciekawy artykuł, wpis, poradniki
  •          wideo
  •          zdjęcia
  •          materiały interaktywne

 

Im więcej tego typu materiałów będziemy zamieszczali na tym większe zainteresowanie nimi możemy liczyć. Jeśli opatrzymy je odpowiednio czytelnie nazwą naszej marki, logiem lub linkiem będziemy mogli przez długi czas liczyć na pozyskiwanie odbiorców poprzez raz opublikowane materiały. Plusem tego sposobu marketingu jest wydajność finansowa. Koszt stworzenia jednego jakościowego materiału nie jest spory a opublikowany może być on w wielu miejscach, gdyż przy content marketingu nie jest wymagana unikalność treści. Oznacza to, iż wydając nawet kilkaset złotych na przygotowanie ciekawego poradnika, możemy umieścić go w wielu miejscach i dzięki temu zostać odnalezionymi przez dziesiątki oraz setki tysięcy osób.

 

Dlaczego warto reklamować się pasywnie w internecie

 

Pierwszym powodem dla którego, warto reklamować się pasywnie w internecie są kwestie wizerunkowe. Obecnie odbiorcy bombardowani są agresywnym przekazem reklamowym zarówno w TV, radio czy na stronach internetowych z których często nie mogą korzystać z powodu wyskakujących okienek. Są też zasypywani niechcianą korespondencją, a także wieloma propozycjami zakupu. Pasywne reklamowanie się w internecie nastawione jest na jakościowe zaprezentowanie marki w dokładny i rzetelny sposób oraz zrobienie tego na dużą skalę. Dzięki temu klienci mogą samodzielnie znajdować naszą markę, wyrabiać sobie o niej pozytywne zdanie, a także korzystać z jej usług. Wszystko to przekłada się na pozytywne opinie o naszej marce gdyż to klienci samodzielnie podejmują decyzję o skorzystaniu z jej usług i robią to na podstawie wartościowych informacji umieszczonych w sieci. Promując się zatem pasywnie, nie jesteśmy krytykowani, a nasza marka jest postrzegana jako profesjonalna oraz jakościowa. Jeśli zależy nam na długofalowym jakościowym budowaniu marki, pasywne reklamowanie się w internecie nadaje się do tego idealnie.

 

Promowanie się pasywne w sieci to również skuteczność. Ten sposób promocji wbrew pozorom potrafi być bardzo skuteczny i dostarczać wielu klientów naszej marce. Aby pozyskiwać klientów nie musimy być nachalni ani stawiać na ilość w reklamie. Marketing pasywny opiera się o wiele jakościowych i skutecznych poszczególnych mniejszych strategii reklamowych takich jak:

 

  •          inbound marketing
  •          content marketing
  •          działalność w mediach społecznościowych
  •          pozycjonowanie strony internetowej

 

Wykorzystując umiejętnie te wszystkie sposoby promocji będziemy mogli niezależnie, kompleksowo i co najważniejsze skutecznie pozyskiwać wielu odbiorców dla naszej marki.

 

Pasywna strategia reklamy w internecie to również bardzo niskie koszty. Wiele działań promocyjnych możemy alternatywnie wykonywać samodzielnie za darmo bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Jest to szczególnie ważne na początku drogi biznesowej lub w sytuacji gdy nie mamy zbyt dużego budżetu. Pasywność promocji sprawia również, iż z biegiem czasu gdy zainwestujemy w jedno działanie marketingowe będzie ono przynosiło następnie regularnie spore liczby klientów. Oznacza to, iż cena pozyskania jednego klienta będzie regularnie malała, aby utrzymywać się na bardzo niskim atrakcyjnym poziomie – często dużo niższym aniżeli cena pozyskania klienta poprzez kampanię reklamową czy polecenie influencera które dodatkowo nie przynoszą zysków w przyszłości.

 

Marketing pasywny nadaje się również doskonale do długofalowego budowania marki. Raz wykonane działania marketingowe są traktowane jak inwestycja gdyż będą przynosiły profity przez bardzo długi czas. Wykonując odpowiednio wiele działań marketingowych będziemy mogli budować silną pozycję na rynku i pozyskiwać duże ilości klientów. Tylko od nas samych zależy jak dużo czasu poświęcimy na działania marketingowe, a każde takie działanie będzie przynosiło sporo profitów w przyszłości.

 

Chcesz zabezpieczyć swoją stronę?

Zainstaluj na niej certyfikat SSL.

Dzięki niemu komunikacja między Twoją stroną, a komputerem odwiedzających będzie bezpieczna.

Zobacz co mamy do zaoferowania.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus