Jak pozycjonować filmy w serwisie YouTube?

Marcin Golis 2013-04-15

Cześć! Było już o przygotowaniu przydatnego klientowi i nam video, dziś powiem co – nieco o ty, jak sprawić, by odbiorca do którego chcemy trafić obejrzał nasz klip.

Jak się za to zabrać?

Zaczynamy od nadania filmowi odpowiedniego tytułu. Odpowiedniego, czyli takiego, który będzie odzwierciedlał to, co jest w nim zawarte oraz by zawierał ważne dla video słowa kluczowe. Film, w którym pokazujemy przygotowanie espresso zatytułujmy na przykład  „Jak przygotować espresso”. Kolejnym krokiem jest przygotowanie właściwego, który powinien ( z uwzględnieniem słów kluczowych!) jak najdokładniej opisywać to, co prezentujemy w filmie . Najlepiej umieścić słowa kluczowe w początku opisu. Dlaczego? Ponieważ jego fragment pojawia się w wynikach wyszukiwania i może spowodować, że właśnie dzięki niemu osoba poszukująca materiału na konkretny temat obejrzy właśnie nasz materiał! Ostatnim z trzech „wewnątrz portalowych” kroków w pozycjonowaniu jest otagowanie filmu. Umieśćmy tam słowa kluczowe właściwe dla naszego filmu (cappuccino, jak przygotować cappuccino, jak i słowa kluczowe właściwe dla całej kategorii, czyli jak przygotować kawę etc) oraz uzupełnijmy je o tagi ogólne, takie jak „porady, poradnik, przydatne” etc.

Następny krok

Te 3 działania można nazwać optymalizacją filmu. Teraz natomiast chciałbym przedstawić czynniki, które wpływają na pozycję naszego materiału w wynikach wyszukiwania.

  1. Ilość linków w serwisach zewnętrznych prowadząca do naszego filmu. Im więcej tym lepiej. Działanie tego komponentu w wyszukiwarce YT jest bardzo podobne do działania algorytmu znanego z wyszukiwarki Google. Im więcej linków wychodzących z mocnych serwisów prowadzi do naszego video tym lepsza jest jego pozycja w wyszukiwarce YT.
  2. Jednak dwoma najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycję naszego filmu jest ilość wyświetleń oraz liczba subskrybentów naszego kanału. Im więcej wyświetleń tym wyższa pozycja w wyszukiwarce, a im więcej subskrybentów, tym wyższy poziom TrustRank, czyli zaufania do naszego kanału. Co ciekawe, dobrym sposobem na „rozkręcenie” ruchu wokół naszego video jest wykupienie płatnej reklamy, która może rozpędzić jego dążenie do zajęcia jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. Skoro mowa o wyświetleniach i subskrybentach, warto też dodać, że TrustRank buduje też liczba komentarzy i ocen pod filmem, jednak podobnie jak przedstawiony w następnym punkcie wiek kanału, nie ma to dużego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania.
  3. Na wspomniany wcześniej TrustRank ma też wpływ naszego kanału. Im jest on starszy tym TR jest wyższy. Jednak w ogólnym rozliczeniu wiek kanału ma znikomy wpływ na naszą pozycję.
  4. Algorytm Google czasami promuje „młode” strony , dając im kopa w wynikach wyszukiwania – tak samo jest w przypadku algorytmu Google, który również wspiera świeżo dodane filmy umieszczając je wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie warto już na samym początku kupować płatnej reklamy – istnieje duże prawdopodobieństwo, że YouTube sam pomoże nam nakręcić ruch pod filmem…
  5. …szczególnie wtedy, gdy będzie on dodany w jakości HD, którą to serwis bardzo lubi i dodatkowo promuje!

I to by było na tyle jeżeli chodzi o pozycjonowanie na filmów na YouTube

Oczywiście video można także pozycjonować w sposób, że to tak ujmę tradycyjny, ale ten temat poruszałem już w innym wpisie. Powodzenia z nagrywaniem waszych filmów!

Hosting z dyskami SSD

Szukasz szybkiego hostingu z dyskami SSD? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

 

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus