Darmowy audyt SEO
Darmowy audyt SEO to coraz popularniejsza usługa, używana jako alternatywa dla profesjonalnych audytów agencyjnych, których ceny mogą zaczynać się od kilkuset, do nawet kilku tysięcy złotych. Jednakże darmowe analizy stron internetowych są specyficzne w działaniu i nie można ich do końca traktować jako pełnoprawny zamiennik. W tym tekście przedstawimy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące darmowych, automatycznych audytów oraz odpowiemy na pytania - czym są, jak działają, jakie mają zalety i jak mają się do audytów w agencjach SEO przeprowadzanych przez wykwalifikowanych specjalistów.
Czym są automatyczne audyty SEO?
Darmowe audyty stron internetowych SEO oferują ocenę danej witryny pod kątem pozycjonowania jej w sieci. Strona analizowana jest za pomocą specjalnych narzędzi, a wszelkie testy odbywają się na przygotowanych do tego serwisach. Weryfikacji podlegają między innymi treści, obecność w social mediach, czy szybkość ładowania się strony. Audyty te odbywają się w sposób automatyczny, co oznacza, że nie musimy podejmować żadnych dodatkowych działań, aby uzyskać raport o stanie naszej witryny. Wszystkie obliczenia i analizy przeprowadzają za nas roboty w danym serwisie. Ważną informacją o tego rodzaju audytach jest również fakt, że nie potrzebujemy dostępu do strony, którą chcemy sprawdzić. Audyty automatyczne są darmowe, a ich wykonanie jest niezobowiązujące i anonimowe. W sieci istnieje wiele różnego rodzaju serwisów oferujących sprawdzenie witryny pod kątem SEO, dzięki czemu wybranie odpowiedniego narzędzia nie powinno stanowić żadnego problemu. Warto jednak pamiętać, że najczęściej tego rodzaju usługi są oferowane przez duże marki, działające w branży związanej z pozycjonowaniem i analizą treści. Głównym celem automatycznych analiz jest pokazanie właścicielom stron internetowych, jakie możliwości niesie za sobą SEO, pozwalając im na samodzielne i szybkie sprawdzenie swojej witryny, w jak najbardziej komfortowy i prosty sposób.
Jak przebiega proces audytu witryny?
Przeprowadzanie audytu automatycznego rozpoczyna się od znalezienia odpowiedniego serwisu oferującego taką możliwość. Możemy znaleźć je łatwo w Google, warto jednak wykonać test na kilku tego typu stronach, w celu porównania wyników. Pierwszym krokiem jest wpisanie adresu strony www, którą chcemy sprawdzić, a także uruchomienie jednym przyciskiem opcji audytu. W ciągu kolejnych kilku minut automatyczne roboty będą sprawdzały i weryfikowały witrynę. Raport z wynikami dostępny będzie już po kilkudziesięciu sekundach i zostanie wyświetlony na tej samej stronie.
Raporty automatycznych audytów mają charakter graficzno-opisowy, który oznaczony jest stosownymi liczbami. Wyszczególnione są w nim sprawdzane podczas audytu elementy wraz z normami oraz wynikami, które uzyskała analizowana strona. Samo wykonanie audytu nie ingeruje w witrynę oraz biorąc pod uwagę badane parametry, jest stosunkowo dokładne. Serwisy wykonujące audyty, wykorzystują darmowe i ogólnodostępne narzędzia analityczne dzięki, którym sprawdzane są statystyki strony, a następnie zebrane informacje poddawane są analizie – zestawiając te wyniki, otrzymujemy raport końcowy. Przeważnie obok wyników znajdują się krótkie opisy wskazujące na to, co mamy zrobić jeśli chcemy poprawić dany parametr. Raporty tego typu można również komfortowo pobierać na komputer w formie plików PDF.
Zalety i korzyści automatycznych audytów
Automatyczne audyty sprawdzające strony www za darmo mają wiele plusów. Pierwszym z nich jest właśnie cena, a właściwie jej brak. Analizy tego typu nie wymagają ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, dzięki czemu niezależnie od tego czy raport będzie przydatny, czy też nie, opłaca się poddać witrynę analizie i sprawdzić ją pod kątem podstawowych parametrów. Darmowa ocena treści daje możliwość częstej weryfikacji strony i z dłuższej perspektywy zaoszczędzenia dużych sum pieniędzy, jeśli nie potrzebujemy zaawansowanych audytów agencyjnych, wykonywanych przez specjalistów.
Darmowe audyty SEO, choć mniej dokładne niż te agencyjne, również potrafią dostarczać przydatnych informacji. Często dowiemy się z nich o nieprawidłowo funkcjonujących elementach, które stanowią podstawę działania naszej strony. Raporty z oceną treści są także ważną wskazówką na temat opcji i działań, które należy poprawić, pozycjonując witrynę. Same raporty mają przyjazną formę, w której wyszczególnione są wyniki wraz z normami oraz wskazówkami. Nie trzeba znać się na SEO i być specjalistą, aby wyczytać z nich pewne informacje czy wskazówki.
Audyty automatyczne umożliwiają również sprawdzanie każdego typu witryny niezależnie od tego, w jakiej technologii została wykonana, lub w jakim celu funkcjonuje. To ważny plus, gdyż nie ogranicza w żaden sposób analizowanych witryn. Przekłada się to również na kolejną zaletę, mianowicie możliwość sprawdzenia obcych stron www, do których dostęp jest ograniczony i których nie jesteśmy właścicielami, co może stanowić ważne źródło informacji podczas walki z bezpośrednią konkurencją. Dobrą wiadomością jest to, że wielu właścicieli firm zupełnie nie korzysta z audytu stron, co stawia nas na dobrej pozycji rywalizacyjnej. Darmowe analizy są też wykonywane bardzo szybko oraz niezobowiązująco, co oznacza, że nie trzeba dostarczać danych, tworzyć i rejestrować kont czy wiązać się umowami z poszczególnymi markami. Wykonywanie audytów regularnie umożliwia również stworzenie ciągłej historii rozwoju witryny i zmian, jakie zachodzą w procesie pozycjonowania, co może być pomocne podczas indywidualnej analizy działalności firmy, czy projektowania celów przedsiębiorstwa na przyszłość. Wszystkie zebrane informacje tego typu będą niezwykle pomocne gdy zdecydujemy się zgłosić do profesjonalnej agencji SEO, np. chcąc pozycjonować witrynę.
Audyty automatycznie jako alternatywa dla agencyjnych
Audyty automatyczne wykonywane za darmo mogą stanowić alternatywę dla audytów SEO w agencjach, ale tylko w kilku sytuacjach. Nie można ich uznawać za całkowity zamiennik specjalistycznej analizy, jednak posiadają cechy, dzięki którym w niektórych przypadkach sprawdzają się nawet lepiej niż te agencyjne, wykonywane przez specjalistów. Pierwszą sytuacją, w której warto skorzystać z automatycznych audytów SEO, jest regularne weryfikowanie postępów strony pod kątem pozycjonowania. Dzięki prostym, szybkim i darmowym ocenom witryny możliwa jest częsta oraz kompleksowa analiza. W takim przypadku można wprowadzać i weryfikować drobne zmiany oraz na bieżąco sprawdzać, czy z witrynami nie dzieje się nic podejrzanego. Kolejną sytuacją jest chęć ulepszenia strony. Wyniki analizy dają klarowną informację na temat obszarów witryny, które należy poprawić i na których warto skupić się w największy sposób. Dzięki informacjom pozyskanym z audytów automatycznych możemy zatem ukierunkowywać swoje działania polegające na skutecznym pozycjonowaniu, w taki sposób, aby znajdujące się tam treści były efektywne i zajmowały wysokie miejsca w trakcie procesu pozycjonowania. Automatyczny audyt będzie też dobrym rozwiązaniem w przypadku analizy konkurencyjnych firm, dzięki temu w prosty sposób można zestawić wyniki SEO naszego przedsiębiorstwa oraz konkurencji. Dane zawarte w raportach z pewnością dadzą bardzo dużo przydatnych informacji.
Darmowe audyty automatyczne nie sprawdzą się jednak w kilku innych sytuacjach. Z pewnością będą to kluczowe momenty dla witryny takie jak zakup strony lub rozpoczęcie procesu pozycjonowania witryny. W takich sytuacjach wymagany jest dużo dokładniejszy audyt, obejmujący wiele parametrów i uwzględniający zaawansowane czynniki. Tego typu, dokładną analizę może zagwarantować jedynie sprawdzenie witryny poprzez specjalistów. Warto także wiedzieć, iż audyty automatyczne nie pozwalają sprawdzać działań agencji SEO jeśli chcemy zweryfikować wykonawcę usługi.
Dobrze trafiłeś.
Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.
Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.
Sprawdź nas