Czym jest content marketing?
Content marketing to obecnie jeden z najpopularniejszych, najszybciej rozwijających się i najskuteczniejszych sposobów promocji w sieci. Wykorzystywanie jakościowych treści do reklamy marki daje wiele korzyści, zarówno tych wymiernych jak np. przyrost nowej społeczności, zwiększenie konwersji czy wzrost sprzedaży, aż po te wizerunkowe. Warto także zaznaczyć, że ten rodzaj promocji jest nieinwazyjny i przyjazny dla odbiorcy. Poniżej prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące content marketingu.
Marketing treści
Content marketing to strategia marketingowa, polegająca na publikowaniu jakościowych i przydatnych treści w internecie, których zadaniem jest zaciekawienie odbiorcy. Marketing treści ma sprawić, że osoby zainteresowane daną tematyką, szukające informacji lub produktów trafią właśnie na nasze artykuły czy inne formy contentu zamieszczone w internecie. Rolą tych materiałów jest zwrócenie uwagi odbiorcy, skłonienie do zapoznania się z wpisami firmy oraz w dłuższej perspektywie zdobycie zaufania i wykształcenie lojalności wobec marki.
Content marketing jest ściśle związany z viral i inbound marketingiem. Zakładają one, oprócz publikowania treści w sieci ich wirusowe rozprzestrzenianie się dzięki użytkownikom internetu, co ma sprawić, iż konsumenci będą kojarzyć markę oraz w razie potrzeby z łatwością znajdą ja w internecie. Ten rodzaj marketingu określa się mianem "przychodzącego" i jego główną ideą jest podejmowanie przemyślanych działań, które umożliwią potencjalnym klientom bezproblemowe odnalezienie nadawcy komunikatu, a nie nachalne atakowanie reklamami. Jest to bardzo korzystny pod wieloma względami sposób reklamy internetowej, bezpieczny i możliwy do przeprowadzenia przez każdą osobę czy firmę, niezależnie od jej wielkości czy zaplanowanego na reklamę budżetu.
Celem content marketingu jest zwiększenie widoczności oraz zasięgu marki w sieci i zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych klientów poprzez publikowane materiały. Dostarczenie użytkownikom w internecie przydatnego i jakościowego contentu ma za zadanie zainteresować ich również marką, która je publikuje, a w efekcie skłonić do skorzystania z jej usług. Marketing treści zakłada też budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, regularny i zwiększony kontakt poprzez np. komentarze oraz budowanie pozytywnego wizerunku.
A więc czym jest content marketing? Pojęcie to można podsumować jako tworzenie treści dopasowanych do danej grupy odbiorczej. Dobry content powinien skutecznie zwracać uwagę docelowego odbiorcy, zatrzymać go i skłonić do przemyśleń oraz działania zgodnego z celami marki.
Content - rodzaje i miejsce publikacji
W content marketingu można wykorzystać mnogość, różnego rodzaju treści oraz publikować je w wielu miejscach w internecie. Pierwszą, najpopularniejszą grupą treści są te pisane, między innymi można wymienić artykuły tematyczne, wpisy blogowe, poradniki, raporty, wywiady, recenzje czy tutoriale. Posiadają one znaczące plusy - są bardzo proste w tworzeniu i łatwe w publikowaniu, a treści z łatwością można dopasować do grupy docelowej, co sprawia, że są chętnie czytane. Pozostając nadal przy słowie pisanym można również wspomnieć o bardziej zaawansowanych formach contentu, są to case study, czyli studium przypadku lub e-booki. Kolejnymi formami, które skutecznie zwracają uwagę użytkowników internetu, są materiały graficzne, mogą to być zdjęcia czy infografiki. Jednak najciekawszy rodzaj contentu jest jednocześnie najbardziej zaawansowany i złożony, a jego stworzenie jak i dystrybucja może sprawiać problemy. Do tej kategorii zaliczyć można zdjęcia i filmy 360 stopni, wirtualizujące przedstawiane miejsce w całości czy materiały interaktywne i multimedia w postaci np. video lub nagrań audio. Najbardziej wymagającymi treściami mogą być streamy, relacje na żywo czy webinaria organizowane w dowolnej formie.
Wszystkie treści adekwatnie do ich charakteru możemy publikować na:
- stronach www — blogach, landing page-ach, stronach firmowych
- social mediach — Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, LinkedIn, czy innych social media marki
- miejscach zewnętrznych w sieci — portalach oferujących sponsorowanie artykuły, forach internetowych, katalogach biznesowych
Porada: Odpowiedni content oraz kanały publikacji powinny być ściśle dobrane do grupy docelowej naszych odbiorców. Tylko wartościowe informacje wraz z rzetelnym wykonaniem content marketingu zapewnią skuteczność i efektywność działań promocyjnych. Opublikowany content w odpowiedniej formie w konkretnej grupie docelowej zapewnią lepszy odbiór reklamy, dzięki czemu mogą skutecznie zainteresować odbiorców i skłonić ich do skorzystania z oferty marki, a w dłuższej perspektywie zdobyć ich lojalność.
Dlaczego content marketing jest skuteczny?
Content marketing jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form promowania się w sieci, a trend ten regularnie się nasila. Ma to kilka przyczyn. Z pewnością jest to zwiększenie świadomości odbiorców oraz wyżej ustawiona poprzeczka co do przekazów reklamowych. Klienci nie chcą już być biernymi odbiorcami reklam, tylko aktywnie uczestniczyć w procesie zakupowym na etapie gromadzenia informacji i porównywania ofert, dlatego najbardziej wartościowe dane na temat produktów i usług zdobywają sami, poszukując informacji w internecie.
Strategia content marketingowa zyskuje także na popularności ze względu na coraz bardziej powszechne narzędzia do blokowania reklam. Powodem tego zjawiska są silne działania reklamowe typu push, m.in. ruchome banery w przeglądarkach, często irytujące pop-upy, które ciężko wyłączyć czy animowane toplayery zakrywające stronę docelową. Poprzez blokowanie reklam zmniejsza się ich skuteczność, co za tym idzie, konieczne jest prowadzenie dodatkowych działań marketingowych, które odbiorca nie uzna za agresywne. Dlatego content marketing jest niezwykle korzystny w kwestii budowania pozytywnego wizerunek marki oraz znacząco wpływa na postrzeganie firmy. Odbiorcy traktują komunikaty jako wartość dodaną, profesjonalizm i chęć pomocy, podzielenia się informacjami, a nie kolejną próbę sprzedaży produktu, którego nie potrzebują.
Warto także wspomnieć o tym, że content jest niezwykle mocno premiowany przez wyszukiwarkę Google, poprzez którą możemy pozyskiwać ruch organiczny, dlatego regularne publikowanie, odpowiednio dobrane wpisy przynoszą podwójne efekty. Jakościowe treści pozwalają również przyciągnąć wiele osób oraz pozyskiwać nowych klientów czy zatrzymać tych starych. Treści raz dodane w internecie pozostają w sieci, co pozwala generować nieustanny ruch na stronie, zapewniając stały, pasywny przypływ nowych klientów, pomimo tego, że z czasem starsze wpisy będą notować tendencje spadkową - dlatego tak ważna jest regularna publikacja. Dużym plusem marketingu treści jest naturalne targetowanie, a co za tym idzie efektywne wydawanie budżetu reklamowego.
Wszyscy nas Klienci mają możliwość instalacji darmowych certyfikatów.
Zapytaj nas jak możesz to zrobić.
Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.
Zapytaj o więcej