Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron internetowych

2022-04-12

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź co wpływa na te czynniki, a także wszystkie najważniejsze informacje o tych elementach pozycjonowania.

Czas, koszty, a także czynniki które wpływają na te parametry są bardzo ważną informacją dla osób, które zamierzają pozycjonować swoje strony internetowe. Długość procesu i cena mogą decydować o rentowność całego przedsięwzięcia i pomagać zaplanować odpowiednie kroki pozycjonowania. Są one jednak nieco problematyczne w dokładnym określeniu, co powoduje wiele wątpliwości. W tym tekście staramy się dokładnie przedstawić ten temat odpowiadając na pytanie ile trwa oraz kosztuje pozycjonowanie.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej

Aby odpowiedzieć na to pytanie przede wszystkim musimy podkreślić iż pozycjonowanie strony internetowej jest nieprzewidywalnym a także długotrwałym procesem, na którym wpływ na bardzo wiele czynników. Nie można zatem jednoznacznie określić czasu i tego ile będzie ostatecznie kosztowało pozycjonowanie danej strony internetowej. Nie można zrobić tego przede wszystkim z powodu bardzo dużej ilości czynników wpływających na długość pozycjonowania, a także na indywidualną sytuację każdej witryny internetowej. Sporą część algorytmów pozycjonujących Google firma ukrywa i nie prezentuje użytkownikom. Poprzez to dość trudno dokładnie oceniać jak długo będzie trwało pozycjonowanie strony internetowej.

Pomimo tego iż nie można dokładnie określić czasu pozycjonowania strony internetowej, możemy jednak, korzystając ze statystyk, opracowań czy opinii specjalistów i właścicieli witryn, wywnioskować pewne okresy. Będą to z pewnością poglądowe czasy pozycjonowania, które powinny dać jednak ciekawe podpowiedzi.

Pierwszą ciekawą statystyką, którą przedstawiają badania jest czas pozycjonowania, który może wydłużać się nawet dwukrotnie w zależności od popularności danej kategorii tematycznej. Zakładając, iż będziemy pozycjonowali dokładnie taką samą stronę internetową w bardzo popularnej kategorii tematycznej, a także w mało popularnej kategorii, czas pozycjonowania może wynosić np. rok i pół roku czasu. Choć sformułowanie „dwukrotność” może być bardzo nieprecyzyjne, dobrze oddaje istotność czynnika popularności kategorii tematycznej, który ma dość spory wpływ na czas pozycjonowania. Będziemy zatem wiedzieli już, iż przykładowe czasy pozycjonowania, mogą różnić się nawet dwukrotnie w zależności od popularności kategorii tematycznej, choć przeważnie różnice w danych kategoriach są nieco mniejsze.

Sam czas pozycjonowania strony internetowej przeważnie określa się na podstawie popularności słów kluczowych, pod jakiej pozycjonujemy witrynę. Pozycjonując stronę pod najpopularniejsze frazy i słowa kluczowe, czas pozycjonowania może zająć nawet do roku czasu lub przekroczyć ten czas. W tej opcji nasza witryna będzie musiała zmierzyć się z wieloma doinwestowanymi witrynami, które są intensywnie pozycjonowane, co z pewnością zajmie wiele czasu. Pozycjonowanie stron internetowych pod średnio popularnymi słowami kluczowymi przeważnie waha się od kilku do kilkunastu miesięcy. Frazy te są popularne i często używane przez użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google, ale nie są to najpopularniejsze słowa kluczowe zapewniające największy ruch organiczny, a więc konkurencja pod nimi jest analogicznie mniejsza. Co za tym idzie pozycjonowanie strony będzie jako złotym środkiem między wydajnością a czasem pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron internetowych pod najmniej popularne hasła tematyczne trwa przeważnie do kilku miesięcy. Pod frazami tego typu nie panuje duża konkurencja, a czas potrzebny na wypozycjonowanie witryny pod tymi hasłami przede wszystkim potrzebny jest do poprawnego zindeksowania witryny, jej optymalizacji czy wykonania wszystkich standardowych działań pozycjonujących. Pod najmniej popularnymi hasłami tematycznymi panuje najmniejsza konkurencja, ale pozycjonowanie takie jest jak najbardziej wykorzystywane np. przy pozycjonowaniu alternatywnym (szerokim) czy w sytuacji gdy stosujemy frazy małopopularne jako frazy uzupełniające.

Co wpływa na czas pozycjonowania

Pierwszym czynnikiem, który wpływa na czas pozycjonowania strony internetowej jak wyżej wskazaliśmy jest popularność danej kategorii tematycznej. Jest to bardzo ważny czynnik, który decyduje o ilości konkurencji z którą będziemy musieli mierzyć się podczas pozycjonowania naszej strony internetowej. Logicznie patrząc na ten element im większa popularność danej kategorii tematycznej tym większe zarobki w niej i więcej stron walczących o wysokie pozycje, które będziemy musieli pokonać. Z pewnością sytuacja taka będzie przekładała się na długość pozycjonowania i jego trudność. Elementem wpływającym na długość promocji witryny w wyszukiwarce Google jest również popularność konkretnych słów kluczowych, które działają na takiej samej zasadzie i im są popularniejsze tym więcej witryn rywalizuje o wyświetlanie witryny pod nimi.

Bardzo ważnym elementem wpływającym na długość pozycjonowania strony internetowej jest również cel, jaki chcemy osiągnąć z naszą witryną. Do wyboru mamy zazwyczaj wiele celów począwszy od usytuowania strony na konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania Google np. w top 1 lub top 3, a także pozyskiwanie odpowiedniej ilości ruchu organicznego czy obecność strony pod wieloma frazami w danej kategorii tematycznej. To właśnie od celu, który chcemy osiągnąć będzie zależało jak długo trwać będzie pozycjonowanie, a im jest on ambitniejszy tym czas pozycjonowania dłuższy.

Jeśli mówimy o celu pozycjonowania, musimy również powiedzieć o możliwościach czyli budżecie, który przeznaczamy na pozycjonowanie strony internetowej. W dużej mierze jak we wszystkich innych aspektach życia to właśnie od środków, które wydajemy na pozycjonowanie będzie zależało jak szybko będzie pozycjonowana strona internetowa i jak szybko wypozycjonujemy witrynę na odpowiednią pozycję w wyszukiwarce Google. Im więcej środków będziemy przeznaczali na ten proces, ten będzie posuwał się szybciej i sprawniej. Dysponując sporym środkami, mamy nieporównywalnie większe możliwości niż przy małym budżecie czy przy samodzielnym pozycjonowaniu witryny. Na rynku istnieje wiele agencji SEO w których możemy zlecić pozycjonowanie strony, wykupując wiele intensywnie wdrażanych usług pozycjonerskich.

Ważnym czynnikiem wpływającym na czas pozycjonowania są również kompetencje danej agencji SEO lub specjalistów którym powierzamy naszą witrynę. To właśnie od tego elementu w dużej mierze będzie zależał czas pozycjonowania gdyż nawet wydając duże budżety na ten cel, to profesjonalizm prac przy stronie będzie decydował o ostatecznym sukcesie i wykorzystaniu potencjału dużego budżetu. Jeśli chcemy maksymalnie skrócić czas pozycjonowania, warto wybierać jedynie znane i doświadczone a także renomowane agencje o pozytywnych ocenach, które działają przez długi czas na rynku i wypracowały skuteczne metody pracy.

Ile kosztuje pozycjonowanie witryny

Bardzo ważną kwestią, którą należy poruszyć przed rozpoczęciem pozycjonowania lub stworzeniem planu pozycjonowania strony jest to ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych. Na to pytanie również nie ma konkretnej odpowiedzi, więc będzie to indywidualna kwestia. W tym wypadku jednak również istnieje kilka czynników na których można się oprzeć szacując koszty, aby przynajmniej poglądowo odpowiedzieć na to pytanie.

Teoretycznie pozycjonowanie stron internetowych możemy wdrożyć samodzielnie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Będzie w praktyce wymagało to jednak od nas sporej wiedzy o pozycjonowaniu, a także poświęcenia dużej ilości czasu i zaawansowanych prac przy witrynie.

Zlecając prace pozycjonujące agencji SEO lub agencjom interaktywnym, możemy zlecić takie prace już od kilkudziesięciu - kilkuset złotych miesięcznie. Warto jednak zaznaczyć, iż o ile wydawanie tak małych sum na pozycjonowanie jest możliwe, nie powinniśmy spodziewać się zbyt wielkich efektów. Suma taka wystarczy jedynie na przeprowadzenie podstawowych prac pozycjonujących.

Jeśli chcemy realnie oraz intensywnie rozpocząć proces pozycjonowania naszej strony internetowej, będziemy musieli liczyć się z kosztami powyżej 1000 zł miesięcznie. Przeważnie według wielu statystyk polskie marki na pozycjonowanie miesięcznie wydają od 1000 zł do 3000 zł. W takiej kwocie z pewnością otrzymamy pomoc specjalistów, których czas jest bardzo cenny, a także odpowiednie działania przy witrynie którym będą mogli poświęcić się pracownicy agencji. W tej sumie będziemy mogli zatem liczyć na pełnoprawne i skuteczne działania pozycjonujące. W tych kosztach znajdziemy również bardzo wiele atrakcyjnych i szerokich ofert na rynku, z których będziemy mogli skorzystać i które będą już w pełni wystarczające dla naszej średniej a nawet dużej witryny.

Mówiąc o górnych granicach kosztów pozycjonowania, przede wszystkim będziemy mieli na uwadze szeroki zakres prac, a także wykonywanie intensywnych dodatkowych prac pozycjonerskich takich jak np. pozyskiwanie linków zwrotnych czy dodawanie contentu na stronę. Choć teoretycznie możemy na pozycjonowanie strony internetowej przeznaczać dowolne sumy bez górnej granicy, przeważnie sumy do 5000 zł często w pełni wykorzystują potencjał strony, a przeznaczenie środków w większej ilości na pozycjonowanie staje się po prostu nieskuteczne i nieefektywne. Działania pozycjonujące wykonane przy stronie w pewnym momencie nie wnoszą już nic nowego do pozycjonowania, a jedyną radą jest czekanie na regularne indeksowanie witryny i prowadzenie dalszych regularnych pracy przy stronie.

Porada: Koszty pozycjonowania strony internetowej są bardzo płynne. Dzieje się tak za sprawą różnych ofert poszczególnych agencji SEO, które mogą być promocyjne lub z kolei uwzględniać wysoką renomę i popularność danej marki. Przed rozpoczęciem pozycjonowania zdecydowanie, warto poznać wiele ofert marek prosząc o indywidualną wycenę i wybrać te, które oferują najlepszy stosunek jakości do ceny.

Budżet który posiadamy na pozycjonowanie strony internetowej, jest bardzo istotny, gdyż to właśnie od niego zależy w dużej mierze jak szybko będzie rozwijała się nasza strona internetowa. Chcąc go wydać, przede wszystkim powinniśmy robić to efektywnie, a także w przemyślany sposób — według konkretnego planu, aby każda opłacana czynność dotycząca pozycjonowania naszej strony internetowej przynosiła natychmiastowy rezultat, a także pomagała budować witrynę długofalowo.

Szukasz hostingu pod Wordpressa?

Jesteś w dobrym miejscu.

Nasz szybki hosting z Litespeed i HTTP/2 jest tym czego potrzebujesz.

Sprawdź naszą ofertę.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus